Η Mercedes Vision EQXX είναι ένα ηλεκτρικό saloon με ουκ ολίγες καινοτομίες που μπορεί να σπάσει το φράγμα των 1.000 χλμ. σε αυτονομία με μία φόρτιση.
Η Mercedes Vision EQXX που αποκαλύφθηκε πριν από λίγο είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες σπουδές των τελευταίων ετών στο χώρο των τεσσάρων τροχών. Και συνάμα ένα όχημα που έρχεται να καταρρίψει, χωρίς υπερβολές, αλλά με high-tech λύσεις και προτάσεις, την πεποίθηση πολλών ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «πάσχουν» ως προς την εμβέλεια που παρέχουν με μία φόρτιση της μπαταρίας τους.
«Υπάρχουν πολλά στοιχεία του οχήματος που είναι πολύ κοντά στο να προχωρήσουν στα μοντέλα παραγωγής μας. Όσον αφορά το σχήμα και τη μορφή του οχήματος, είμαστε πολύ κοντά στο αυτοκίνητο παραγωγής που πρόκειται να δούμε το 2024, το οποίο θα διαθέτει όλα τα συστατικά ώστε να είναι από τα πιο αποδοτικά ηλεκτρικά οχήματα», δηλώνουν με έμφαση οι δημιουργοί της Mercedes Vision EQXX.
Παρά το γεγονός ότι το «προχωρημένο» EV από τη Στουτγάρδη συμμορφώνεται πλήρως με όλους τους υφιστάμενους κανονισμούς, παρέχοντας συγχρόνως άπλετους χώρους σε τέσσερις επιβάτες, η Vision EQXX καταφέρνει να σημειώσει νέο ρεκόρ στον τομέα της αεροδυναμικής απόδοσης, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) να διαμορφώνεται στο καθ’ όλα εντυπωσιακό 0,18
Το πρόγραμμα εξέλιξης της Vision EQXX πραγματοποιήθηκε σε αγαστή συνεργασία με την Mercedes-AMG High Performance Powertrains που με έδρα το Ην. Βασίλειο κατασκευάζει τον υβριδικό V6 κινητήρα της Mercedes με τον οποίο το Γερμανικό εργοστάσιο πρωταγωνιστεί στην Formula 1. Και αυτό από μόνο του λέει πολλά για το τεχνολογικό υπόβαθρο του οχήματος.
Η τελευταία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την κινεζική CATL προσφέροντας ενεργειακή πυκνότητα 400 Wh/I. Το σημαντικότερο ατού του εν λόγβ συσσωρευτή ενέργειας είναι το περιορισμένο μέγεθός του – 50% μικρότερο από την μπαταρία των 107,8 kWh της EQS – αλλά και το γεγονός ότι είναι ελαφρύτερος κατά 30%, με αποτέλεσμα να ζυγίζει όχι περισσότερα από 496 κιλά.
Η σημαντική αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας της μπαταρίας προέρχεται εν μέρει από τη σημαντική πρόοδο στη χημεία της ανόδου. Η υψηλότερη περιεκτικότητά της σε πυρίτιο και η προηγμένη σύνθεσή της έχει ως αποτέλεσμα να μπορεί να διατηρεί πολύ περισσότερη ενέργεια. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της μπαταρίας είναι τα συστήματα cooling on demand και active cell balancing, αλλά και ο ξεχωριστός χώρος που έχει δημιουργηθεί για τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα, που ονομάζεται OneBox, ο οποίος ενσωματώνει νέες συσκευές ασφαλείας με ενεργειακά πιο αποδοτικές λειτουργίες που καταναλώνουν σημαντικά λιγότερη ενέργεια από το αντίστοιχο εξάρτημα των υπολοίπων EV.
Άξιο αναφοράς επίσης είναι και το «βολτάζ» της μπαταρίας, το οποίο ανέρχεται στα 900 V. Σύμφωνα με την Mercedes, το 95% της ενέργειάς της φτάνει στους κινητήριους πίσω τροχούς της Vision EQXX, ενώ… αξιοθαύμαστο είναι και το σύστημα θερμικής διαχείρισης που εξοικονομεί σημαντική ενέργεια χρησιμοποιώντας τη θερμότητα από το σύστημα μετάδοσης της κίνησης για τη θέρμανση της καμπίνας – την ίδια στιγμή μια «πλάκα» κάτω από το αυτοκίνητο εκμεταλλεύεται τη ροή του αέρα κατά μήκος του κάτω τμήματος αμαξώματος για βελτιωμένη ψύξη.
Σε ότι αφορά την κινητήρια μονάδα, η Mercedes επέλεξε έναν συμπαγή ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 150 kW (204 ίπποι), ο οποίος βρίσκεται μέσα σε ένα υποπλαίσιο από carbon, συνδυαζόμενος με κιβώτιο μονής σχέσης. Η γερμανική εταιρεία αναφέρει ότι τα ηλεκτρονικά ισχύος της μονάδας προέρχονται από την Mercedes-AMG One, διαθέτοντας ωστόσο αρκετές τροποποιήσεις.
Σχεδιαστικά, το εμπρός μέρος της Vision EQXX μοιάζει με εκείνo ενός σπορ αυτοκινήτου, με χαμηλό και κοντό καπό, καλλίγραμμα φτερά και μεγάλους θόλους τροχών. Η χαρακτηριστική γρίλια της Mercedes αντικαθίσταται για την περίσταση από ένα… αστέρι ενσωματωμένο στον εμπρός προφυλακτήρα, ενώ οι ψηφιακοί προβολείς LED ενώνονται με μια ράβδο φωτός πλήρους πλάτους. Χαρακτηριστική είναι η σχεδίαση των εξωτερικών καθρεπτών και των βελτιστοποιημένων σε αεροδυναμική ζαντών (σ.σ.: σφυρήλατες, από μαγνήσιο και με διάμετρο 20 ίντσες).
Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, που δεν υπερβαίνει σε βάρος τα 1.800 κιλά, κυραρχεί ο διαχύτης που εκτείνεται αυτόματα όσο η ταχύτητα αυξάνεται για ομαλή ροή αέρα και μείωση των αναταράξεων. Άξιο αναφοράς είναι και κάτι ακόμα, καθώς το πίσω τμήμα του οχήματος είναι κατά 50 χλστ. στενότερο από το εμπρός, προφανώς για λόγους αεροδυναμικής.
Δείτε το σχετικό βίντεο: